Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Η συμφωνία του Επισκόπου δίπλα στο Ερμιτάζ

Oι συνθήκες μάς επιβάλλουν να μιλήσουμε για τέχνη.

Στην Αγία Πετρούπολη, στο φημισμένο μουσείο του Ερμιτάζ, εκτίθεται ένας πίνακας του Ανρί Ματίς.

Ο "Χορός", αυτό το αριστούργημα του ιδρυτή του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού, παριστάνει φιγούρες ανθρώπων να χορεύουν.

Πέντε γυμνοί άνθρωποι, σαν αναψοκοκκινισμένοι, αποκαλύπτουν μέσα από το χορό και τις πινελιές του Ματίς, το μεγαλείο του ηδονισμού και της συναισθηματικής απελευθέρωσης που κυριάρχησε στη ζωγραφική τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.

Απέναντι ακριβώς από το μουσείο του Ερμιτάζ βρίσκεται ένα πολυτελές πεντάστερο ξενοδοχείο.

Η χλιδή περισσεύει. Η πολυτέλειά του, δεν έχει σε τίποτε να ζηλέψει τη λάμψη από τα απαστράπτοντα διακριτικά του Έλληνα επισκόπου -εγκόλπια και σταυρούς- που μόλις είχε διαβει το κατώφλι του ξενοδοχείου.

Ήταν εκεί για να κλείσει τη μεγάλη συμφωνία με έναν Ρώσο επιχειρηματία.

Δεν χρειάστηκε πολλή προσπάθεια για να έρθουν σε συμφωνία.

Και ο Χορός, σαν ο πίνακας του Ματίς να έδωσε το γενικό πρόσταγμα γι' αυτή τη συνεργασία, συνεχίστηκε και συνεχίζεται στην Αθήνα.

πηγή-romfea.gr